poniedziałek, 13 listopada 2017

KONFERENCJA BADAŃ KOSMICZNYCH

http://www.kbk.itmtlaw.com
W dniu 11 stycznia 2018 r. w Gdańsku będzie miała miejsce Konferencja Badań Kosmicznych Polski Kodeks Kosmiczny 3...2...1... Start. Organizatorem jest Katedra Prawa Międzynarodowego Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Zgodnie z tym co zamieszczone jest na stronie internetowej konferencja służyć ma głównie rozpropagowaniu wiedzy o kosmosie. Przy okazji zanalizowany zostanie aktualny stan prawny w obszarze kosmosu. Dotyczyć to będzie zarówno naszego ustawodawstwa jak i trendów światowych ze wskazaniem tych obszarów, które warto byłoby implementować w naszym prawodawstwie. Na razie brak jest jakichkolwiek informacji o programie i zaproszonych gościach, więc niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaczekać.

Jakoś mnie naszło i przypomniało mi się, że dość niedawno powołano Polskie Centrum Prawa Kosmicznego im. Manfreda Lachsa. Oprócz wielkiej uroczystości powołania Centrum nic do tej pory nie zrealizowali. Zdaje mi się, że nawet nie mają swojej strony internetowej, nie wspominając o zaistnieniu na facebooku. I ku mojej rozpaczy nie mogę ich lajkować!
W każdym razie zobaczymy, może to Gdańsk przejmie pałeczkę i zacznie robić coś naprawdę fajnego a związanego z prawem kosmicznym.

Oficjalna strona znajduje się pod linkiem: http://www.kbk.itmtlaw.com
Jednakowoż należy się zarejestrować tutaj: https://kbk.evenea.pl

Traf chciał, że akurat tego dnia mam państwowy egzamin na......pszczelarza. Tak dokładnie na pszczelarza. Jakoś lubię pszczółki zupełnie jak kosmos. Szczerze to nie wiem co kosmos może mieć wspólnego z pszczołami. Jedynie co przychodzi mi na myśl to serial Gwiezdne Wrota: Atlantis. W serialu tym głównymi wrogami bohaterskiej załogi Atlantydy była rasa Widm. Tysiące lat temu pewna rasa starożytnych natrafiła na planetę z wielkimi pszczołami. Okazały się one całkiem inteligentne i zaadaptowały DNA tej starożytnej rasy i ewoluowały właśnie w Widma. Czyli, w sumie nawet można obronić moje pszczelarskie hobby jako powiązane z kosmosem.

Chyba pogoda sprawia, że nachodzą mnie jakieś dziwne przemyślenia. W każdym razie serdecznie zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w gdańskiej konferencji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz